Teljes dominanciát mutatott a Cyan Racing a második futamon

 Yann Ehrlacher sikeresen kihasználta a pole-ból induló Nathanael Berthon áthajtásos büntetését, így el is hódította a WTCR idei szezonjának második futamán a győzelmet Yvan Muller és Santiago Urrutia előtt, akiknek köszönhetően hármas sikert ünnepelhetett a Lynk & Co Cyan Racing.



Ehrlacher az egész hétvége során tanúsított nagyszerű teljesítménye alapján megérdemelten vezeti a bajnoki pontverseny állását az első versenyeket követően.

Berthon a rajtnál megtartotta a vezető helyet, míg Ehrlacher a harmadikként autózó Gilles Magnus Audija ellen védekezett, hogy megtartsa az esélyeit a győzelemre.

Kevéssel hátrébb Tassi Attila és Thed Björk összeütközött egymással a Boutsen sikánnál, mely eredményeként Attika elvitte a gumibálát, Björk pedig elemelkedett a földtől a rázókövön, majd a magyar versenyző hondájával ismét összeérve eltört az első futóműve. 2017 világbajnoka feladni kényszerült, míg a Münnich Motorsport pilótája nagyon visszaesett, de tudta folytatni a versenyt. A baleset biztonsági autós fázist idézett elő, az esetet pedig a futam után vizsgálták.

A negyedik körben folytatódhatott is a futam, amikor Berthon büntetése megérkezett a rajtnál való kiugrásért. A francia letöltötte az áthajtásost egy körrel a kiosztását követően, majd a mezőny végére térhetett vissza, így Ehrlacher, Magnus, Muller, Urrutia alkotta már az első négy helyet. Ez a sorrend egészen a verseny utolsó köreinek megkezdéséig így is maradt, de a négyszeres WTCC bajnok francia nagy nyomást helyezett a belga tehetségre, aki ennek következtében el is hibázta a trükkös Boutsen sikánt.

Magnus elfékezte a kanyar bejáratát, így át kellett vágnia a második szakaszt, de ezt kihasználva Muller el is tudott menni mellette, majd egy körrel később Urrutia is megelőzte Comtoyou versenyzőjét, így letaszítva őt a dobogó legalsó fokáról is.

Berthon nagyokat csatázva végül a leggyorsabb kört megfutva feljött a tizennegyedik helyre, így az elrontott rajtjának ellenére is tudott pontokat szerezni.

Az első futam győztese, Nestor Girolami az ellenfeleinek hibáit kihasználva a tizedik helyről az ötödikre hozta be a Hondáját, de végig védekeznie kellett a sokkal gyorsabb autót vezető Coronellel szemben.

A holland keményen támadta a Münnich Motorsport autóját, még a Terlamenbocht kanyarnál bele is kóstolt a fűbe, de ennek ellenére sem sikerült átrágnia magát az argentin versenyzőn, így végül a hatodik hellyel kellett beérnie.

Girolami a bajnokságban második helyezettként, Ehrlacherrel szemben 7 pont lemaradással inthet búcsút Zoldernek.

A Münnich Motorsport nem csak a pályán küzdött, de a két futam között Guerrieri és Monteiro autóin a turbók cseréjét is meg kellett oldaniuk a szűkös időkeretben. A csapat nagyszerűen dolgozott, így mind a négy autójuk felállhatott a rajtrácsra a második futamon is, bár a parc fermé szabályok megszegéséért az érintett versenyzőik csak a 22 autós mezőny végéről kezdhették meg a küzedelmeket.

A Hyunadaioknak ezúttal jobban sikerült a versenyük, mivel ők is ki tudták használni a riválisaik hibáit, így Michelisz Norbi, Nicky Catsburg, és Luca Engstler is az első tízen belül tudtak zárni.


A Zengő Motorsport Cuprájával Mikel Azcona egészen a tizenegyedik helyig menetelt, a csapattársait, Boldizs Bencét, és Kismarty-Lechner Gébort bőven hátrahagyva, akik a tizenhetedik, és tizennyolcadik helyeken fejezték be a futamot, Monteiro 10, és Attika 30 másodperces büntetését követően.



A versenyt biztonsági autó mögött fejezték be a versenyzők, mivel Tassi elfékezte magát Jack Young mellett, így a brit versenyző a kavicságyban kötött ki, és nem is tudott onnan kijönni.

Forrás: Touringcartimes


Nincsenek megjegyzések

Üzemeltető: Blogger.